Bierbeek ondertekent het SAVE-charter
26 mei 2026 was een bijzonder zwarte dag in het verkeer in Vlaanderen. 6 mensen lieten het leven (in Buggenhout, Lokeren en Sint-Job-in't-Goor), waaronder 2 kinderen. Om zo’n drama’s te voorkomen zetten wij volop in op het verbeteren van de verkeersveiligheid met ons SAVE-traject.
Vandaag was het de beurt aan Gemeente Bierbeek om ons vernieuwde SAVE-charter te ondertekenen, waarin we de lokale verkeersveiligheid verbeteren door die te bekijken vanuit de ogen van een kind. De focus op de kindnorm van Mobiel 21 leidt tot een betere verkeersveiligheid voor iedereen.
Lotgenoot en voorzitster Annemie Hemelaers gaf een krachtige speech, net als burgemeester Johan Vanhulst, schepen van mobiliteit Cil Cuypers en korpschef van politiezone Lubbeek Walter Vranckx. Er waren ook verschillende vertegenwoordigers van de verschillende Bierbeekse scholen aanwezig.
De komende jaren gaat Bierbeek samen met OVK-SAVE aan de slag om de mobiliteit op hun grondgebied te veiliger te maken. Bedankt voor jullie engagement!